В Деня на околната среда, „Софийска вода“ свързва хората с природата

Дружеството въвежда безплатен телефон за връзка с клиенти - 0800 121 21

В Световния ден на околната среда „Софийска вода“ отвори вратите на най-голямата и ефективна пречиствателна станция за питейна вода в Бистрица и представи модерния лабораторен комплекс. Акредитираната лаборатория е една от най-добрите в България. 
 


„Отваряйки врати в този ден, ние показваме как посрещаме водата, как я пречистваме и доставяме на потребителите“, заяви Фредерик Фарош, директор на Веолия за България. Специални гости на събитието бяха Йоана Христова, заместник-кмет по Екология на Столична община и Доминик Вааг, първи съветник и временно управляващ Посолството на Франция в България, Весела Тодорова – Мозетиг, директор на Френско-българската търговска и индустриална камара и др. 

„Политиката по опазване на околната среда е важна тема и заема все по-важно място в живота на всеки един от нас. Но трябва да оценим и какво бизнесът прави за опазването на природата“, коментира Йоана Христова, заместник-кмет по Екология в Столична община. 

„В България природата е прекрасна и българите много я обичат. Необходими са обаче повече научни кадри и инициативи, каквито прави Веолия, за да опазим околната среда и да направим заедно света по-добър“, подчерта Доминик Вааг, първи съветник и временно управляващ Посолството на Франция в България.

Част от дейностите на компанията за опазването на околната среда са и инвестициите в иновативната лаборатория за анализ на качеството на водата в пречиствателната станция в Бистрица. Внедрени са надеждни методи за анализ, модерно и прецизно оборудване, а квалифицирани и обучени служители се грижат да гарантират ежедневно, че питейната вода в София е напълно безопасна и съответства на нормативните изисквания.  

Високото ниво на лабораторията се потвърждава не само от българската  Служба за акредитация, но и чрез ежегодното доброволно участие в над 100 международни съревнования. „Софийска вода“ се гордее с постиженията на лабораторията си и изразява желанието си да инвестира повече във високотехнологично оборудване, за да може да разработва допълнителни нови методи за анализ. Инвестициите от над 1 000 000 лв. през последните шест години ще бъдат допълнени с  амбициозен план за инвестиране на още 1 880 000 лв. до 2021 г.

Ползите от непрекъснатото подобряване на лабораторния комплекс в съответствие с най-добрите световни стандарти са за всички жители на София. Благодарение на технологиите, ще бъде възможен още по-прецизен и обстоен анализ на качеството на водата. Лабораторията изпълнява анализи по 80 различни показателя като съдържание на йони, пестициди, въглеводороди, метали, микробиологични показатели и др. През 2016 г. бяха направени над 40 000 анализа на проби от питейната вода, взети от 78 точки за пробовземане в рамките на концесионната област.

Прозрачността, към която „Софийска вода“ се стреми, се изразява и в създаването на специална онлайн платформа, където потребителите могат лесно да проверят качеството на питейната вода в района, в който живеят.

На Световния ден на околната среда, чието мото е „свързване на хората с природата“, „Софийска вода“, част от Веолия, стартира и безплатен денонощен телефон 0800 121 21 за обслужване на клиентите, за да бъде още по-близо до тях.
Дружеството е първият ВиК оператор в България, който въвежда безплатната услуга. Клиентите ще могат да получават информация на безплатната телефонна линия за сметките си бързо и лесно, да подават отчети за водомери в удобно за тях време, да правят справки за потреблението и партидите си, да изпращат сигнали и други.  

"През следващите 5 години ние се ангажираме да подобрим качеството на услугата за нашите клиенти. Първата стъпка беше да пуснем безплатна телефонна, така че гражданите да могат да бъдат пряко свързани с нас", заяви Арно Валто, изпълнителен директор на "Софийска вода". 

35 000 обаждания  се получават средно месечно в денонощния Телефонен център на „Софийска вода“. Дейността на телефонния център се следи по няколко показатели за качество: Нивото на приети обаждания е сред най-високите за телефонните центрове - 98.5%. Процентът приети обаждания за по-малко от 30 секунди, е също сред най-високите - 90%.

Осъществяването на нововъведения за целите на устойчивото развитие е дългосрочна цел на френската компания Веолия, мажоритарен акционер със 77.1% дял в „Софийска вода“ АД. Дружеството инвестира в кръговата икономика, като така допринася за превръщането на град София в по-чист и модерен град и ежедневно изпълва със значение тазгодишната тема на Световния ден на околната среда – „Да свържем хората с природата“.